Boka tid

Hej.

Sussie hade Uffe idag då det är hennes dag. Tänkte bara åka upp till honom efter styrelsemötet för att gosa, men han var inte i sin box utan ner i manegen och blev riden. Satte mig o´ch kollade och såg ganska snabbt att han inte rörde sig som han brukar. Sussie tyckte att han hade varit väldigt motstridig i tygeln och inte ville söka sig neråt idag. Satte upp på honom och kände rätt snabbt att det var nåot i vf, testade att ta av sadeln ifall det var något med den och då blev han VÄRRE! Tyckte han såg stel ut upp emot bogen till, ska ringa ner till Ale Djurklinik imorgon och boka tid. Söndagens bravader är inställda och avanmälde mig även den 13, känns inte bra att stressa igång honom om han skulle vara okej. Har varit mycket gråt här hemma ikväll, blir lätt så att man alltid tänker det värsta, vad gör man om han inte går att träna som jag vill göra. Allt känns just nu så hopplöst, men jag tror jag har en lösning i så fall, om denna personen vill. Har varit så i flera år nu att så fort han kommer upp i tävligsform så blir han halt, frågan är om det är sammanträffanden eller om han helt enkelt inte håller för att tävla. Min dröm i så fall vore att låna ut honom på foder till en person som jag vet skulle ta bra hand om honom och sedan hyra eller köpa en annan häst till mig som dels är yngre, har haft max 2 ägare och som är utbildad la-msv dressyr och som är startklar. Känns så overkligt nu när jag skriver det, jag och Uffe är ett team och har varit det i fem år, vad är jag utan honom liksom?! nä, nu kommer tårana igen...

Hörs i morgon

Bebbo

» Lisa

Vet hur det känns! Min häst, som också heter Up to Date ( :) ) har också haft en massa krångel... Var kommer din häst ifrån och hur gammal är den? :)

Hoppas det bara är en sträckning eller nåt som är lätt att rätta till!

2012-04-28 // 22:17:46
URL: http://lisatroein.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback