Hoppning

Hej!

Som ni ser i det tidigare inlägget var det min tur att få smaka grus idag... Detä är konstigt, man hade nästan på känn att dagens ridpass inte skulle gå som jag ville... Jaja.
Uffe och jag skulle hoppa för första gången på flera månades och vi bestämmde oss för att göra det utomhus så kunde mamma filma samtidigt, vi började värma upp och Uffe var jätte spänd och reagerade på saker som han inte brukar bry sig om. Vi gjorde lite kontroll övningar över en bomm som vi hade lagt ut och han kändes ändå helt okej.
Nu till "hoppningen"! Vi hade tagit fram en grind som låg på sådär 50 cm för att bara mjuka upp lite, dum som jag är så tänker jag ju inte på att Uffe hatar grindar tills vi rider på ansattsen, Uffe börjas såklart visa att han ska vägra och jag tänker att han får väl stanna och gå över då och trodde såklart han skulle stanna rakt framför hindret och inte svänga till vänster... Han svängde men det gjorde inte jag och jag damp i backen, slog i höften och huvet men ingen större fara, sitter med ett blåmärke på höften och huvudvärk nu men inget allvarligare, tack och lov säger jag för säkerhetsstigbygeln Kvick out...
Jag hoppade upp igen såklart. Dock tog vi bort grinden och tänkte att vi får jobba på den en annan dag när han inte är så uppstressad, men den låg kvar inne i paddocken på marken så vi tog oss över den efter hand.
Vi hoppade enbart 50 cm och kännde att det räkte så, ville ha kontroll och han ska få jobba upp sina bakben i lugn och ro efter skadorna. Men mamma filmade lite (förlåt för kvaliten) och allt var frid och fröjd...





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback