Min underbara häst

Har precis kommit hem från stallet och en underbar kväll med min underbara häst. Ridningen gick jätte bra idag trotts några ryck från Uffes sida så jag var nära på att åka i backen även denna veckan.
Han var supermjuk i handen idag och lydde minsta vink, känns som det nya sporrarna får honom extra lyhörd så får nog spara dem till träningar och tävlingar för att behålla den kvickheten som blir.
Gjorde mycket skrittarbete även idag då det är dax för träning i morgon så ville spara på krafterna men fortfarande jobba igenom honom, fick till en riktigt fin skritt på slutet och bakkärran var ordentligt igång när vi travade ner.
Uffe har dock börjat få strålröta och spatt igen... så det blir att börja snörja, tvätta och tjära igen... Hatar verkligen leran. men men, så är det. Hade en underbar pysselstund med Uffe i kväll som varade fram till halv tio, kändes som jag skulle kunna hålla på ett par timmar till men la den energin här och på att skriva CV till olika ridläger istället, så om ni åker på ridläger i sommar kanske ni får se mig som lägerledare om jag får något jobb vill säga.



Dagens utrustning
Shabrak: Börjes
Lindor: showmaster (Hööks)
Träns: Hööks
Sadel: Frank bains



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback