Ren!!

Uffe blev kollad idag av både mig och en tjej i stallet och han ser och känns ren! Är så glad, satt på väg upp till stallet och funderade på vad ja´g skulle göra om han var halt igen, skulle jag sälja, ha kvar eller låna ut på foder och köpa en annan häst?! Men nu slipper jag det. Vist hade det varit roligt med en ny häst men jag kan inte göra mig av med mina Uffe! Mitt mål med ridningen är inte att bli "bäst", det har jag värken råd, tid eller ambition till, jag vill bara ha roligt och det har jag för det mesta med Uffe. Men jag sitter ändå ibland och kollar på hästar och drömmer mig bort...

Men ridningen idag då! Tog det rätt lugnt ifall det var något igår så att det inte kommer fram igen, misstänker att det nog var en liten smäll eller en sträckning. Han kändes helt ren och var pigg och arbbetsvillig. Jobbade mycket i skritt och försöka hitta ett lugnt i den då han gäna blir lite lång och rinner iväg, gick jätte bra. Jobbade även lite med galopp-skritt-galopp för att få igång bakbenen och se om hältan kom fram då men ingenting visades. Tog ett rätt lugnt ridpass p.av det igår men han jobbade på som han skulle. Han kommer få stå imorgon och nig få ett lugnt pass på söndag eller om jag rider ut, får se vad det är för väder


Uffe i sitt nya träns



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback