Träningen igår

Hade derssyr träning igår med min tränare. Var inte alls på humör, men tack vara henne fick jag en annan syn på min och Uffes läge just nu. Har inte alls känts roligt efter tävlingen, känns som att vi har tagit flera steg tillbaka men hon förklarade att vi kanske var på väg till en ny nivå och därför går vi lite tillbaka på tävlingsbanorna.
Nåja, var inte alls på humör och Uffe var väldigt loj vilket han har varit ett tag nu, min tränare föreslog att vi skulle ta en lugn vecka med tanke på att Uffe har varit igång ett tag nu och gått rätt hårt så hans muskler kanske skulle behöva vila för att inte öpveranstränga sig och bli halt igen. Så nu får han en lugn vecka, mycket ut i skogen och vila i stort sätt varje dag.
Träningen igår gick åt väldigt mycket åt till prat och omvända mig i mina små planer att kanske sälja Uffe, ja nu var det sagt, men jag pratar nog bara, skulle ALDRIG kunna sälja Uffe, han är MIN bebis. Efter lektionen igår var han så god, han la sitt huvud mot mig och ville stå och gosa, då får man låva sig själv och honom att ALDRIG sälja. Har sagt i flera år att Uffe ska stanna hos mig tills han får somna in, oavsett när det händer. Uffe är en sådan Rebecka häst och jag har så mycket kvar att lära, och han kan nog lära mig mycket mer än vad någon färdig MVS häst kan göra, jag och Uffe ska kämpa tills vi når vårat mål, eller i alla fall sträva mot det, Uffe börjar komma till åren och har haft mycket skador, jag får kanske bara acceptera att han inte är någon superfin dressyrhäst utan han är Uffe, och det duger gott åt mig



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback