Trotsade regnet, i 5 min!

Japp. Uffe blev riden idag för första gången på jag vet inte hur länge. Det började småregna när jag gjorde iordning honom så la på honom ridregntäcket och gav mig tusan på att vi skulle ut idag! Jag blev klar och ledde ut honom för att sitta upp under ett litet tak där det finns en bänk som jafg bukar använda, då var det som att vädergudarna vände sig mot oss! Det började blåsa och regnet började forsa ner... jaja, vi skulle ut och hade vi kommit såhär långt så skulle vi i alla fall ut en snabbis. 
 
jag och Uffe skrittade i typ 5 min och varken han eller jag tyckte det var speciellt roligt, och när det började hagla så gav vi upp. När vi kom in i stallet så var jag dyblöt och Uffe var sur för han hade sitt hatbett i munnen (tungfels bett). 
 
Allt slutade med att jag blev jätte kall men kämpade mig igenom att putsa av tränset i alla fall, sadeln hade ju täcket på sig så den behövdes inte putsas. Det är sällan jag trottsar vädret och nu fick jag en påminelse om varför!
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback