Uffe

Jag testade att rida Uffe igår. Sist jag red honom var han bara lite halt i traven på böjt spår i vänstervarvet men igår var han helt ren. Travade bara två varv då han hade fått styltor under framskrittningen men ändå! Han blir så försiktig när det är halt och så fort han får styltor så kortar han stegen rejält, så tog en väldigt snabbt ridpass på honom i skritt och trav. 
Tanken var att jag skulle gått ner med honom en sväng till ridhuset idag men jag fick jobba över på jobbet igår och sen åkte jag till en teaterkompis som hade julmys och spelkväll (vårat lag vann, tack vare mina melodifestivalen och naken Janne kusnakper :P NOT) direkt efter och var inte hemma förens halv 1, så fick en sovmorgon nu och Uffe får stå idag. Är tydligen rätt kallt ute idag med så det är inte så roligt att rida, men förhoppningsvis blir det ridhuset imorgon om det inte är någon som ska rida ut på förmiddagen. Så vi får se, det blir inte paddocken i alla fall.
 
Jag är lite i chock efter hur Uffe har utveklats denna veckan. Från att vi trodde att han hade hovbensfraktur--> Hovböld--> Blåmärke. För en vecka sen hoppade han på tre ben och vi trodde att det var slutet, jag förberede mig hela kvällen på att få åka ner till veterinären och ta bort honom, och sen kunde han gå på fyra ben på morgonen och en stor sten bara släppte. Varje dag har varit en förbättring och efter ett par dagar så strök vi möjligheterna till hovböld med. Har funderar fram och tillbaka på om det är något med benet men det finns inget som tyder på det och igår var han ju som sagt ohalt. Han har troligen bara trampat på något hårt och fått som ett blåmärke på sulan, han har ju så tunna sulor och det är inte helt omöjligt att det är så det har gått till. 
Jag blir alltid så rädd för att mista dig!
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback