Benskydd

Uffe skulle behöva nya benskydd. de han har börjar sjunga på sista versen och de är dessutom mer grå än vita som de var en gång. Han brukar bara ha benskydd när vi rider ut eller om han verkar väldigt pigg, men jag vill att han har ett par som sitter bra då han lätt får skav och sen har han ju sitt överben så de får inte vara för stela. Just nu har han ett par Eskadron och de har hållt i minst 5 år, minns inte om jag hade dem till Wohla innan Uffe men kan hända. De sitter jätte bra och har hållt, men skulle kanske vara roligt med något nytt, dessutom kostar de ju runt 800-900 :- och det kanske är lite mycket när han inte använder de mer än de han gör. 
Har kollat runt lite på Hööks och har hittat några som verkar interessanta, men måste åka och klämma på dem innan jag bestämmer mig
 
Hööks 239:- är lite rädd att dessa är för stela med tanke på överbenet
 
Dessa ser bättre ut men priset ligger på 799:- lite mycket kanske...
 
Sen har vi ju de gamla Eskadronskydden, ligger på 800-900:- men de håller i en evighet
 
 
Någon som har tips på några bra skydd??

» Johanna

Jag köpte från Börjes (tror jag att det var) för 119 kr fram och 88 kr för bak och dem är rätt mjuka, kanske inte de snyggaste men det kanske inte gör något om du inte ska använda dem så ofta. De är liksom helsvarta ^^ Mina har i alla fall hållit i över 1 år :-)
Fram: http://webshop.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$GUEST=SE&p=H
Bak: http://webshop.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$GUEST=SE&p=H

Svar: Tack, får ta och kolla in dessa
Bebbo

2012-07-26 // 16:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback