Dagens ridpass

Tog ett rätt lugnt ridpass med Uffe idag då han var väldigt seg och var väldigt stel i fredags. Min skötare hade ridit ut på honom i lördags så han hade åtmindstone fått röra på sig under helgen. 
Fokuset låg mycket på att få honom framåt och neråt. Mycket galopp då jag stod i lätt sits och lät honom rulla på i låg form och bara få upp ryggen. Ett rätt lugnt pass med mycket skritt. 
Han kändes rätt okej, lite slö bara men han har inte fått någon havre i helgen så det kan bero på det. Imorgon blir det tömkörning för Marie, hon får börja så får jag se om mina handleder pallar att hålla i ett par tömmar. Har pajat dem i helgen och får ha stöd på högenhnden hela tiden och ibland på vänster. Men jag lär mig nog mycket utav att hon kör också :)
 
Dagens utrustning, hade dock på mig min rosa Prestige tröja över


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback