Drömmar

Har mina egna små drömmar. Köpa en liten mysig gård med ett litet stall med plats för 3-4 hästar. Ha Uffe och bara låta honom gå utan någon press. Såklart rida honom och tävla men inte ha längtan att få åka ut och tävla och på så sätt skynda på allt, kanske ha ett års igångsättnings och muskeluppbyggande period med mycket skoj och lek. 
Sen ha en dressyrhäst på kanske 7-9 år som har bra gångarter att bygga vidare på. Ingen skadehistorik utan helt fräsh och kanske ha gått LA innan. Denna hästen skulle då bli min tävlingshäst.
Min dröm har sedan några år sedan varit ett maffig friser. Med lång svart man och bra gångarter. Denna skulle jag bara vilja åka ut och ha kul med och åka ut för att visa upp. Tänk er, en maffig friser med ponnyfläta i manen med bra gångarter som kommer in på dressyrbanan så att folk tappar andan. Det ni!
Sen antingen ha en shettis eller en nordsvensk. Bara en myshäst som höll de andra sällskap. 
 
Gården skulle ha en liten egen paddock och nära till ridhus. Gärna en liten sjö i närheten så man kan rida och svalka hästarna. Dock en bit bort så man slipper de värsta myggen på sommaren.
 
vad tycker ni. Låter det som en liten idyll? 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback