Hiss

Köpte ett par ny benlindor när jag var och lämnade in min sadel igår och passade på att trsta dem idag. Det är en ny model från Equiline Neoprenbandage. Bra elastiska lindor som inte kräver någon padd under, hade det ändå bara för att fördela trycket ännu bättre. Superbra att ha då det är simbasäng i paddocken för de är bara att spola av med ljumet vatten när de sitter på hästen och sanden bara rinner av, dessutom så är de vattentåliga och släpper inte igenom någon fukt. Dessutom ger det mycket bättre stöd än vanliga lindon och ska vara väldigt bra på hästar med veka kotor, inget som Uffe har men ett bra stöd på benen är alltid bra. 
Ända som jag var lite missnöjd med var att kaborreknäppningen var lite för lång så det blev en flik som stack ut. Dels kostar de mer än vad jag brukar lägga på ett par benlindor, speciellt då de var 2 pack, men jag använder ju bara två lindor på Uffe så det går ju. Jag la 399:- på dessa men hittade de för 349:- på nätet, länken finns längre ner.
 
Men 4/5 får de absolut
 
Är ni sugna på ett par så hittar ni dem HÄR


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback