Träna

Hej!
 
Under ridpasset i förr går satt jag och analyserade mig själv och upptäckte flera saker som jag måste träna bort.
  • Uffe har alltid varit lite seg för skänkeln och detta resulterar att man sitter och små trycker hela tiden... detta måste bort! På flera protokoll står det få han mer kvick för skänkeln och det är precis det vi behöver jobba med. Så, ett tag har jag ridit utan sporrar bara för att jag inte hart orkat sätta på mig dem och det ska jag fortsätta med, men jag ska ha reaktion för skänken och när han går framåt ska jag est bara kunna slappna av och sitta där och inte röra honom med skänken hela tiden.
  • Sen måste mina händer bli bättre. De tippar gärna och rör sig alldeles för mycket. Dock var det mycket bättre med stångbettet då Uffe var mer jämn i stödet så det behövdes inte så mycket tagande.
  • Min sits. Måste orka jobba längre i sadeln. Uffe har en sån hög och skumpig trav och jag har jätte svårt att sitta ner i den. Tränna tränna
  • Måste kunna rida fram Uffe mer. Detta har ju mycket med att han är så skumpig men jag måste få lite mer längd på stegen. Istället för att ha honom med höga kvän och korta steg vill jag ha lite lägre och längre
  • Sträcka på mig. Sitter just nu och gor på Uffes huvud 80% av ridpasset och detta resulterar i att han puttar över mig till sidan, gärna vänster också. Upp med blicken Rebecka
 
Skräck exemplet!!
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback