Växt ihop

Många vänner växar isär! Man får olika intressen och nya kompisar och man glider länge och längre ifrån varandra. Detta har hänt mig flera gånger! Men jag har även vuxit ihop med en underbar vän.
 
Vi lärde känna varandra för ganska många år sedan och träffades sådär några gånger om året. Hon var en jätte schyst tjej men vi hade lite olika intressen och klickade inte 100% först utan vi var "bara" vänner. 
Men för ett år sedan hände något, vi började umgår mer och mer och klickade mer och mer. Från att gå från att träffas några gånger per år så träffades vi nu flera gånger i månaden och nu för tiden är det MINST en gång i veckan. Hon vet vem hon är och jag är så otroligt tacksam för att jag har henne! Hon har gått igenom så mycket i livet och är så stark och det är väldigt ovanligt att se henne ledsen. Hon har alltid ett leende på läpparna och smyger alltid in sånna underbara kommentarer och historier. Oavsett vad som händer med henne i framtiden så vet jag att hon kommer klara av det. Hon har en sån vilja att vara glad och att få gå sin egen väg och göra sina egna knasiga val!
Hon ska nu flytta och det känns väldigt sorgligt, vi hörs nästan av varje dag och vi åker runt i bilar i flera timmar och bara pratar och kollar på djur. Trotts att hon flyttar vet jag att vi kommer hålla kontakten och jag skulle inte tvivla på att lägga mina sista slantar på att åka runt halva jordklotet för att träffa henne om hon skulle få för sig att flytta så långt. Henne skulle jag göra vad som hellst för! Och jag tror inte att hon riktigt förstår detta och därför skriver jag det här. Jag lämnar inte ut några namn men de flesta vet nog vem hon är, och hon vet att det är henne jag pratar om!
 
Vi har inte samma åsikter om allt , men vi accepterar och respekterar varandra!
Vi har inte samma intressen och lever så otrolig olika liv, men vi har vuxit ihop!
Jag kommer alltid stötta dig i allt och jag vet att jag får minst lika mycket tillbaka!
Och jag hoppas att vi alltid kan ha det så, trotts att det kommer skilja 40 mil imellan oss om några månader!
 
Jag har få men nära vänner och de vet att jag älskar dem.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback