vet inte vad jag ska ta mig till

Hade sett fram emot ett poolparty med klassen, men efter ett sånt ridpass på Uffe och andra faktorer så orkar jag inte... Sitter här och mår allmänt dåligt över allt, förlår för att ni får veta sånt men et är bättre än att ni går och undrar och jag skrivet depp inlägg på bloggen.
 
Alla pratar om sina tävlingar och här sitter jag, med en häst som har gått 2 lokala tävlingar på två år och varit skadad typ resten. Alla dessa eviga igångsättningsperioder och alla veterinär besök får mig att tvivla om jag verkligen ska hålla på med detta? Gör jag något fel? Det måste jag ju göra, varför skulle Uffe vara skadad så mycket annars? Snälla, säg vad jag gör för fel! Jag lägger snart ner allt.
 
Nu sitter jag här! Med tårar i ögonen och jag som hade hoppats på en jätte mysig kväll med klassen, men vad är jag för sällskap? En person som gråter i förväg för att hon inte tror att hennes häst kommer hålla. Kan inte bara veterinärena kasta det i ansiktet på mig någon gång "han kommer inte hålla" nä, istället är det tusen behandlingar och ut på en tävling och sen tusen behandlingar igen, hade varit bättre att få det på papper...
 
Jag vill verkligen inte göra mig av med Uffe! Har är liksom en del av mig men jag pallar snart inte mer. Jag är inne i ett förhållande som får mig att må dåligt och skulle det vara med en mänsklig partner så skulle jag ha stuckit för länge sen, men nu har jag det inte så lätt.
 
Jag kan inte ha en häst som bara står eller prommenadrids heller. Jag vill tävla och det var det jag köpte Uffe för. Vi var uppe på LA nivå och nu är vi långt ifrån redo för en LC änns... Så många steg tillbaka är inte roligt att ta.
 
Drömmen hade väl varit att ha två hästar och slippa ha förhoppningarna på Uffe med tävlingar utan låta honom ta sin tid och tävla och träna den andra hästen. Men jag har inte tiden om jag ska plugga och fortsätta med allt annat jag gör. 
Ett annat allternativ är väl att låna ut Uffe på fder till någon som bara vill motionsrida, men det känns inte heller bra.
Jag får helt enkelt välja... Uffe eller tävla
 
 
 

» Jeanette

Vad är det för fel på hästen som gör att han blir halt? Är det inflammationer, förslitningar, pålagringar? Hur ser han ut i vinklarna i hovarna och i benen?

Jag hade en häst som var halt jämt! Fick ingen som helst hjälp av veterinärerna förutom att de behandlade symtomen men aldrig orsaken. Jag var ung och oerfaren och det tog flera år innan vi upptäckte att felskoning, ofördelaktig benstomme och övervikt var vad som gjorde hästen halt. Efter att orsakerna till hältan åtgärdades så blev han aldrig halt igen! :)

Svar: Han har spatt i v bak och detta påverkar honom. Dessutom så har han en vridning i v bak när han går men jag vet inte om detta påverkar honom.
Bebbo

2012-07-05 // 22:56:14
URL: http://jeeanette.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback