Bomben!

Hejsan!

Skrev igår att jag skulle avslöja en sak.

Jag har stått med Uffe i samma stall i flera år nu. Anleningen till att vi flyttade var flera! Min pappa hade sin gamla farbror en liten bit ifrån det "nya" stallet och det kom en period innan han gick bort som han behövde mycket hjälp, detta stallet hade manege, bättre ridvägar och fina hagar. Nu är det så att mycket som var då han förändrat på grund av olicka anledningar. Vi känner att det blir jobbigt i längden att åka 1,2 mil varje dag, dessutom är det mycket som han inträffat i stallet som påverkar alla. Det är inte många som tävlar och ingen riktig sporrning i det stallet. I mitt gamla stall var vi flera stycken som åkte på samma tävlingar så det blev en helt annan samanhållning.

Så nu då?
Vi har pratat med ägaren till det förra stallet och sagt att vi gårna vill komma tillbaka. Vi har alltid skött oss och ser alltid till att Uffe har vatten, mat och en ren box i god tid och står nästan aldrig i sista minuten och fixar. Så nu fick vi beskedet i början av maj att vi har en box den 1 juni, så i morgon flyttar vi tillbaka. :D
Varför flyttade vi ifrån detta stallet nu då? Vi började tycka att det blev för mycket de behövde hjälp med, och min familj var inne i en svajig period då och vid varje helgjour var det bråk. Nu har jag körkort så jag och pappa kan dela upp helgerna, vi behöver inte åka upp båda samtidigt.

Så nu vet ni det

Ha det bra så länge



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback