Förbereder mig på det värsta!

Uffe har känts konstig i flera dagar, varit framtung och snubblat en hel del! Tänkte att det var dax att byta till det tvådelade bettet som jag alltid gör när han börjar bli för bekväm på det tredelade och tvärtom. Detta gjorde jag idag och det funkade inte alls, skritta fram på lång tygel gick bra men under arbete började bakdelen svaja för att smita undan arbete, han var jätte stel i vänstersidan och ville inte flytta alls, när väl bakbenen började komma igång så tvärstannade han. Ser ni min oro? Uffe som alltid vill arbeta och göra sitt bästa för sin ryttare var som en bångstyrig unghäst.
Jag är rädd att spatten har spridit säg, vi ska ju ner till veterinärena imorgon och jag har börjat förbereda mig på det värsta...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback