Nöjd häst

Nu går Uffe ihop med sin nya hagkompis Arlington! Ihopsläppet gick jätte bra och när jag åkte hem så gick de två herrarna brevid varandra och betade :)

Ridningen gick bra idag, från att igå ha varit lite hög och spänd så kom han ner sig idag och blev nästan lite tung. Men jag har äntligen kommit på det bästa sättet att lösgöra honom (efter 5 år) och det är att saxa, alltså rida öppnor diagonalt och sedan ställa om efter några steg och rida en öppna tillbaka igen, testade både idag och igår och han blev mycket mjukare. La rätt mycket vikt på olika sidvärtsrörelser idag för att få under bakbenen, hade velat lägga in lite trav övengångar för att få honom kvickare men jag får hålla mig på mattan en vecka till.

Hur gör ni för att lösgöra era hästar på bästa sätt?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback