Planering

Hej!
 
Sitter och planerar hur jag ska jobba med Uffe under sommaren och när vi ska ut på våran första tävling. Tanken är som så att han under sommaren bara ska få bygga muskler och komma igång i sin takt. Kommer även sattsa på att få honom mer flexibel i sina bakben och för att nå detta krävs muskler. Jag kommer tömköra honom väldigt mycket och gärna över bommar och små hinder, nu tänker väl många att man inte borde göra detta med en häst som har dåliga bakben men tro mig, att hålla honom ifrån bommarna har inte hjälpt hittils så jag gör ett försök, håller han så håller han, det kommer inte vara några höjder utan enbart typ sockerbitar och under tömkörning. 
Sen är tanken att den 23 augusti gör vi våran första pay and ride på Nygårds ryttarsällskap, därefter kommer vi anmäla oss till några lättare tävlingar och bara åka ut för att ha skoj. Mitt mål är att han ska hålla för mer än två tävlingar, vilket han inte har gjort det senaste året, men man kan ju hoppas. Vad hemskt det låter...
 
Jaja, jag hoppas att Uffe slipper skador nu, han börjat med liniment efter ridpassen och jag hoppas detta gör någon nytta :)
 
Förlåt för min sitts, men kolla vilket undertramp Uffe hade här, det SKA vi ha igen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback