Programridning

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om idag...
 Uffe fick stå idag för vi tävlade igår, gick superbra! Red bara en LC:2 för att han inte har varit ute på ett år. Han gick stadig i formen hela programet och den enda missen vi gjorde var fattningen in i vänster galopp, han blev lite för lång och sprag in i galoppen, jag borde ha kortat upp honom och balancerat upp honom innan men gjort är gjort, fick dock en 9 på höger fattningen.
 Vi slutade på 72,86 % och det är klart ett av de bästa resultaten på länge, dock ingen placering då det var en programridning. Fick kommentaren om att hans bakben måste igång mer, men hallå! han har varit ordentligt riden i en månad så han har ingen styrka än men det kommer, känner att han lyckades hålla formen hela programet var en stor vinst. Så det bådar gått för framtiden och jag känner mig super taggad inför Partille den 15 april och Valsängen den 29 april, skulle troligen ha tävlat på Jennylund den 22 april men får nog ställa in för åtagande på annat håll.

Nåväl, jag får väl säga natti, ladda inför träning i morgon (hoppas han går lika bra då :P)



OBS! Gammal bild


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback