Super träning

Hej!

Kände idag att jag inte orkade rida eftersom att jag mådde dåligt och mina föräldrar hade redan varit uppe och gjort iordning till Uffe så jag kände att han kunde få stå och ridas i morgon då jag egentligen hade tänkt att han skulle stå.
Så jag satte mig och kollade bloggar som jag följer och såg fram emot en kväll i lugn och ro med The sims3. Men efter en timme eller så kände jag mig bättre och bestämmde mig för att följa min första plan och rida idag. Och tur var väl det! Uffe gick superbra. Började med en kort uppvärmning och la sedan upp stigbyglarna för att komma ner ordentligt i sadeln. Gjorde lite moment från de medelsvåra programmen (inget vi tävlar än, men kan vara roligt att träna) och han var lyhörd men ville dock inte lägga sig i den formen där jag vill ha honom, på detta var han pigg och tyckte det var super roligt att bara springa. Tänkte öva ökningar eftersom att vi brukar ha problem med det på tävlingarna, han brukar bara vilja sänka ryggen och springa. Detta var kanske inte den bästa dagen att öva detta på då kan enbart drog upp huvudet och sprang, blev så otroligt trött på honom och tog tag i honom ordentligt och jag tror att han fattade då att jag menade allvar för vips så sänkte han formen och gjorde en superfin ökning utan att dra det minsta, sen att jag skumpade som en gummiboll är ju en helt annan femma. Efter detta fick han en ordentlig avslutning och sedan in i stallet.

En grej till, när jag kom upp till stallet vid 19.30 så var hästarna fortfarande ute, helt underbart!!
Jag ÄLSKAR verkligen våren
'






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback