Trånga Stövlar??

Hej

Som ni redan vet så hissar jag stövlar med snörning!
Men nu är det så att jag köpte ett par stövlar för ca 2 år sedan som har varit för trånga i skafftet sen ett år tillbaka och har bara stått på vinden och skräpat´. Har lämnat in dessa till skomakaren för att han skulle töja ut dem men det lyckades väl sådär. så, de har alltså bara stått där i ett år, nästan helt nya och inget som hellst fel på dem. Har haft planer på att sälja dem men har tänk, tänk om de passar sen och då måste jag köpa nya och det är = pengar!!
Så, jag tog beslutet att göra ett experiment och skapa en snörning på stövlarna som inte syntes, och gissa vad? det blev superbra, gjorde detta förra veckan och tävlade med stövlarna i söndags och det syns inte alls förutom när du står på marken.

Så, det du behöver är bara:

  • En bra sax (ska kunna klippa i läder)
  • En håltagare (vilket de flesta ryttare har)
  • Resårband eller skosnöre ( jag valde resårband)

Så bara klipp, gör hål och sätt i snörning så får du ett resultat som ser ut såhär
Som sagt, syns inte ett dugg på utsidan


» sandra nensén

åh va fiffigt:)

2012-04-30 // 19:31:33
URL: http://sandranensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback