Träning

Hej!

Trodde att Uffe skulle vara helt död idag med tanke på de hårda ridpassen nu två dagar irad, men nej då, han fick ett smakprov på ett nytt foder för tävlingshästar och ju längre ridpasset gick ju piggare blev han. Vist var väl bakbenen lite som gele i galoppen men för övrigt var han jätte fin.
Vi jobbade mest i skritt pga att jag mådde lite illa och för att Uffe nog skulle vara lite loj. Gjorde mycket stretch övningar med honom och i slutet gick han riktigt fint, verkar som att bitarna börjar falla på plats nu.

Är bara lite orolig! Uffe var svullen över hasen efter ridningen, som en liten bula på senan. Han har ju haft problem med den hasen innan och jag blir ju såklart orolig. Har sagt till min skötare att kolla honom imorgon och så får jag väl kanske åka och kolla på honom i morgon kväll. Han fick i alla fall på sig sin Back on Track mundering nu efter träningen så vi får hoppas att han är normal imorgon igen.

Nu ska jag sova. Natti



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback