Så typiskt

Hej!

Sitter här med kliande fingrana som vill beställa hem massa nya snygga saker till Uffe. Schabrak, lindor, pannband, you name it. Men jag kan inte! Jag vågar inte! Tänk om han inte blir bra! Kollade svullnaden på ryggen idag och den såg värre ut, så det blir ingen ridning tills den har gått ner helt, inte änns barbaka som veterinären godkännde, vågar inte riskera något. Ska det vara såhär?! Att man jämt går runt och oroar sig för sin häst och vet att om man gör minsta snedsteg så går det åt h*****? Har haft det såhär i 3 år nu och jag orkar snart inte mer. Vill ha en häst som håller som man kan åka ut och klättra i klasserna med, som man kan latja lite med ibland utan att vara orolig för en stukning som kan få spatten att bli aktiv igen, kunna åka ut och hoppa en liten clear round. Men nej! Jag har min älskade häst som blir skadad efter varje tävling, hur roligt är det?
Nu blev jag sådär deppig igen, men förstå min situvation.

Jaja, sluta deppa nu. Gjort idag? Jo, rep i skolan hela dagen, hem och vilade lite, upp till Uffe och pyssla, sitta vid datorn och nu är jag här. Ingen speciellt spännande dag, men så ser mitt liv ut just nu. Har huvudvärk när jag kommer hem från skolan och vilar i några minuter och vips så är klockan 18,00. Mina kvällar försvinner och jag går och lägger mig allderles för sent trotts att jag säger till mig själv varje dag att ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt, händer det? Nej! nu är klockan snart 23,00 igen och här sitter jag...

Fick BTW en fråga om vilka evenemang jag skulle på i sommar i medeltidsväg. Har inte planerat så jätte mycket i och med att jag inte vet hur jag jobbar eller om jag jobbar över huvud taget. Men har tänkt Kungahälla medeltidsdagar, e.v Fotevikens vikingamarknad och sedan GOTLAND i augusti. Sen har jag lite 1700-tals dagar inplanerade i min kalender men inte i mitt huvud så kan inte svara på rak arm vilka det är.

Har väl inte så mycker mer att skriva idag, dagarna går upp och ner och bloggen har inte prio 1 i nuläget.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback