Tillbaka

Hejsan alla!

Nu hoppas jag att jag är tillbaka, har haft massor med skolarbete, musikal och kom hem igår efter 3 underbara dagar i London.

Men nog om mig, detta är en hästblogg och ni undrar säkert hur det har gått med Uffe?!

Vi var nere på kliniken igen den 19 maj (jag vet att det var länge sen jag bloggade!) och han var mycket bättre. Han fick en till behandlig med antiflamatoriskt och blev tillsagd att låta honom gå i en vecka till och sedan börja skritta och börja trava lite smått en vecka innan återbesöket den 11 juni. Jag skulle alltså ha börjat skritta honom i lördags, men han var svullen en liten bit ovanför mungipan så vågade inte sätta i ett bett i munnen på honom, så han fick gå och äta och fick en ordentlig rykt istället. Någon som vet vad det kan ha varit? såg nästan ut som när människor har ordentlig tandvärk! Jag och pappa gissar på något bett eller stick för han var lite häning också, kan ju ha berot på att det var varmt och han blev mycket piggare efter en avspolning. Skriv gärna om ni vet!
     Sen åkte jag ju till London på söndagen och kom hem igår kväll. Min skötare har haft honom men jag ville vara den första som red med tanke på detta med munnen och att han troligen skulle ha övenskottsenergi. Så vi satte igång idag istället. Tog och skrittade lite sidvertsrörelser för att få honom att vakna till lite, ville inte kräva för mycket med tanke på att detta var den första ridningen på 7 veckor utan ville bara känna lite på honom. Han var väldigt framtung! Vet inte om detta var för att slippa belasta bakbenen eller om han bara var slö. Hade så gärna velat gjort skritt-->trav-->skritt övergångar, men det får vänta. Red kanske 15 min med framskrittning och så. Imorgon får jag väl se vad det blir, troligen lite i paddocken men om han är lugn så kanske ut en liten runda.

Kommer även släppa en liten sak imorgon som har varit på gång rätt länge men inte kunnat släppa här.


Hörs snart igen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback