Veterinärbesök

Hejsan!

Idag var den dagen... Veterinärbesöket vankades idag och var uppe tidigt för att kunna vara på ale djurklinik kvart över 9. Började med hältutredning och det visades snabbt att han var halt, inte mycket dock men ändå, dessutom var han slullen över manken som troligen berode på något bet. Röntgade även båda bakbenen och vf där han har ett gamal överben som hon bara ville kolla eftersom han markerade lite på vf, men det såg bra ut. Vb däremot var det värre med, spatten verkar ha blommat ut igen och satt sig på ett dumt ställe, han har redan en utläkt spatt på båda bak men nu hade det börjat på vb igen... så vi får se hur långt den går, han ska skrittas vid hand i en vecka sen får jag skritta på honom uppsuttet barbacka eller med sadel beroende på hur ryggens svullnad ser ut.

Känner mig rätt tom efter detta, hade hoppa på en liten sträckning men så blir det dehär. känns som att när man väl börjar komma igång med tävlingar så blir han halt igen, kan bero på underlaget i mitt stall där jag står nu men det kan likagärna vara för att han börjar bli till åren. Vi ska tillbaka den 19 och kolla honom igen. Han gick ju hela förra sommaren på sommarbete istället för att behandlas och efter det var han super fräsh, han kanske funderingar beroende på hur detta utveklas hyra ut honom som sällskapshäst, kanske till sto med föl i ett år för att han bara ska få vila upp ordentligt, och att jag kanske hyr eller köper en annan häst under tiden och hela tiden har detta i åtanke med Uffe, kanske känner mig redo efter ett år att sälja honom... Det känns så svårt bara, har ändå haft honom i fem år och han är verkligen en Rebecka häst.

Jaja. Resten av dagen var jag i skolan. har precis gått in i slutproduktionen så går 8-17 varje dag i två veckor så bloggen kommer nog bli lite lidande. Åkte sedan upp en snabbis för att kolla hagen och hälsa på Uffe, drog sedan vidare till symöte på teatern. det är min dag i korthet men i ett långt inlägg.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback