Kunde ha varit mycket värre!

Uffe och jag skulle ha tränat för Berit imorgon, men jag ställer in pga en insedent igår. Uffe är idag lite svullen på båda frambenen och han kändes lite ojämn idag och väljer då att ta det säkra före de osäkra. Han får skrittas i några dagar nu och se hur det utveklas, men vi tar det hela från början...
 
Jag och en i stallet hade bestämt oss för att rida till galoppbanan och rida lite där. Vi skrittar iväg och hinner komma ca 100 meter innan Uffe bara försvinner under mig. Jag märkte precis innan att han gick lite för nära vägkanten och direkt efter kanten är det ett dike och och sedan en häst hage, alltså är det sa 30 cm mellan diket och staketet. Jag hinner knappt märka detta oss lyckas få fram "Uffe, nu går...iippp" innan han bara försvinner. Vägen var väldigt mjuk pga regnet och Uffe bara gled ner med ett framben ca 50 cm, alltså en rätt bra bit. Han kommer snabbt upp och han känns inte ett dug konstig. Vi fortsätter våran uteritt i skritt och tar lite trav på travbanan och han kännas helt normal.
 
Min tanke är genast en sträckning! Uffe har en gammal och stel kropp och 100 m är långt ifrån tillräkligt med uppvärmning för honom och en så snabb rörelse klarar han helt enkelt inte. Han får som sagt skritta i några dagar och mjuka upp sig och sen blir det lite lugn igångsättning. Sen får vi se vilket håll det går åt, men tror inte att det är något allvarligt.
 
Vågar knappt tänka på hur illa det kunde ha gått med mitt hjärta


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback