Problem...

Jag har fått problem! Ett problem som kom fram för ett år sedan, som sedan löste sig tack vare min tränare, men nu är det här igen... Ufe lägger tungan över bettet! Vi löste det sist tack vare att spänna åt sido styckerna lite, men nu är vi där igen och sidostyckerna ska inte spännas åt mer! Har köpt en bettplatta som jag ska testa idag, men är tveksam om Uffe kommer acceptera den, jag kommer bombis få smaka på en åktur idag... Har ridit både på två och tre-delat och samma problem kommer fram. Dock blir han som jag vill ha honom när han lägger tungan över bettet! Han blir så känslig, får en fin uppförsbacke och får en härlig trav. Men han kan inte fortsätta lägga tungan där, det kan skada honom och ärra honom för livet, och det vill jag absolut inte!
Hans tänder är kollade för bara ett halvår sedan och sist blev han kollad direkt efter, och det är inga större fel med hans tänder. Jag tror bara att det är en lathet från hans sida! Jag brukar försöka få honom att lösa det genom att bara sitta helt stilla med handen och låta honom hålla på och hoppas på att han lägger tungan rätt, funkar det???...Nej!
 
Nä, säkerhetsvästen(!!) med upp idag och be till gud att jag inte dör...
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback