Veterinären nästa vecka

Som ni vet så trampade ju Uffe igenom vägen för några dagar sedan och han har känts lite konstig i ett par dagar. Varit lite småkonstig och inte varit med helt på noterna liksom, och han var likadan idag. Jag kände redan när jag började skritta att han inte kändes okej! Testade att trava en långsida men gav upp. Stallägaren fick komma och kolla på honom och hon såg ingenting, men det är något som inte stämmer. Märkte redan innan passet att han var lite svullen och varm precis under knät på vf och detta blev inte bättre när han fick röra på sig som det blir ibland.
 
Så nu har jag i samrådan med pappa och stallägaren bestämt att det är lika bra att åka ner och kolla honom så att det inte blir någonting. Det känns ju bättre att ha kollat en gång för mycket. Hoppas på att få en tid nästa vecka på torsdagen. jag åker ju bort i helgen och sedan jobbar pappa så konstigt på mån och tis, sen har jag för mig att de har kvällsöppet på torsdagar med så det passar ju bra. Tar svängen förbi där när jag åker hem imorgon. 
 
Tror inte att det är något allvarligt med pojken, men jag vågar inte ta några risker. Ska fortsätta skritta honom tills veterinär besöket, och även om han skulle bli bättre så åker vi ner! Vill verkligen inte riskera något nu...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback