Vilket ridpass

Regnet öste ner, jag var iskall och Uffe inlindad i sitt ridregntäcke! Men vi genomförde ett utav de bästa passen vi har haft på länge!
 
Folk som har följt denna bloggen en längre tid vet att jag vill få med längd och på så sätt ett bättre flyt i Uffes trav, han har ju en tendens att bli hög och kort i steget. Vi lyckades idag!
Eftersom att han har stått i 2 dagar och jag fortfarande inte är helt frisk så bestämde vi oss för ett rätt lugnt pass. Skrittade igång honom och han var pigg! nästan lite för pigg faktiskt. Vi började trava och han bara kutar iväg och springer och springer ochspringer, ja, ni förstår. Jag som är iskall bestämmer mig för att sätta mig ner i traven rätt tidigt för att få jobba lite och få upp värmen, men behövde jag jobba?! Nä, Uffes trav var helt annorlunda. Mjuk och elastisk, jag bara följde med! 
Fortsatte edn i galopp och han gick nästan inte att få stopp på ibland och han blev lite hög imellanåt, men överlag bra. Fick till några riktigt fina fattninger och lyckades hålla kvar honom i formen. 
Hela ridpasset genomfördes i en djup form på rätt långa tyglar och jag satt ner nästan hela tiden i traven! Score! Missbedömde takten vid en avsaktning bara vilket resulterade i en rejäl dunst som gick rakt upp i ryggen så den kan jag inte röra nu. Men vad gör det när man har världens bästa häst??
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback