knäpp häst

Uffes humör idag, suck säger jag bara. Jätte kelen i stallet men sen när vi kom ut och skulle tömköra så blev han helt förbytt. Marie fick ju honom att förstå skänkelvikning igår, inte kanske det snartaste... Ny skojig grej= Göra hela tiden. 
Hade vi pratat så hade det nog låtit såhär:
 
R- Uffe, följ 3/4 linjerna
U- Men kolla vad jag kan (skänkelvikning)
R- Men vi ska gå rakt fram
U- Men nu kan jag detta, kolla! jag ska visa
R- Jag vet att du kan, men ka vi gå tillbaka till en sån simpel sak som att gå rakt fram?
U- Nej! Kolla, jag kan göra öppnonr och slutor med!
R- Men vi ska lägga en volt nu!
U- Men du håller i yttertyglen, då kan jag inte svänga!
R- Jo, det kan du!
U- Men nu har jag lärt mig något svårare och roligare, vi gör det istället?!
R- Nej! Lyssna nu
U- Nej! Då är inte jag med längre! Testa att följa med tömmarna du istället!
 
Och sen upp på bakbenen- Galopperade iväg- Tvärstannade- Vägrade skritta osv osv
 
 
Tur att jag inte har honom på ett par dagar nu så han får tänka över sina synder!
 
I slutet efter några rundor fick jag honom att gå rakt fram, men då var man helt slut efter att ha sprungit efter honom i en halv timma!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback