Uteritt

Blev en liten mysig uteritt idag. Uffe har ju haft problem att ridas ut m det blåser och om det är mer än 1 till häst med. Idag blåste det OCH vi var tre som red ut... Jag förväntade mig värsta döden. Tänker "Varför har jag ingen förbygel med martingal på sadeln, han kommer ju stegra som en tok!" "Varför har jag västen och öronskydden hemma?!" och liknande tankar. Satte på Uffe stångbettet, vilket han brukar vara mest känslig för och så även idag. Fösta traven så tänkte jag att detta går aldrig, Uffe kommer tränga sig förbi och sticka, men jag känner tydligen inte min häst. Han gick hur fint som helst längst bak och jag testade att hålla igen lite och han var super snäll även när vi hamnade på efterkälke. 
 
Man slutar aldrig förvånas över sin lilla häst


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback