Sjuk, men vi kör ändå!

Vaknade upp med världens förkylning nu idag! Kände lite i förrgår kväll men var helt frisk igår och tänkte väl att det var väl bara en liten grej, men ack så fel jag hade! Sitter här dunderförkyld med huvudvärk och har knappt sovit något inatt då jag har drömt massa konstiga saker och vaknat stup i kvarten för att inse att det faktiskt inte händer på riktigt!
 
Ska snart upp till stallet och kolla om Uffe fortfarande är lika fin som när jag lämnade honom men det tvivlar jag på. Hans inbakade fläta i manen bad jag till gudarna igår om att det skulle hålla och genom att ta en sort hästgele i så kan jag nog inte göra annat n att hoppas just nu. 
Vid ungefär halv nio lämnar vi stallet och styr mot Nygård och deras programridning. Det blir bara en LC1 idag, men han har inte varit ute på länge och jag avskyr LB1 och LA orkar han inte mer riktigt än med galopp på 10 meters volt. Dessutom har han inte varit ute på länge och det är skönt att kunna komma igång med en liten tävling på en närliggande klubb.
 
Målen som vi har idag är:
  • Lyssna! Jag ska styra och bestämma hela programmet. Han har en tendens att själv bestämma tempot men inte idag. Jag ska kunna ta tag i honom om han ingnorerar mig totalt!
  • Noggranna vägar
De är väl de största målen. Har inga procent mål idag då jag tänker att jag ska kunna ta tag i honom om han total skiter i mig och skulle nog bara bli besviken sen när jag ser protokollet om jag hade något mål. Lyssnar han och inte sticker någon gång så hoppas jag på att vi kan göra en trevlig uppvisning och sedan kunna åka hem och vara hel nöjda. 
 
Edit: Mår bara sämre och sämre, så jag avanmäler mig. Jag har verkligen inte ork just nu och tycker att Uffe ska få en ärlig changs om vi ska ut!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback