Lite orolig

Uffe har inte varit sig själv de sista dagarna. Han fäller visserligen och ni som har följt bloggen ett tag vet att han kan bli lite konstig, men inte såhär. han har stått och halvsovit i stallgången i flera dagar, vist, inget konsigt med det, men när han höll på att lägga sig ner igår så blev jag lite rädd!
 
Han stod och halvsov och jag stod och värmde bettet, helt plöttsligt började han vingla och fick parera upp sig själv, men sen vek sig bara frambena och han var på väg ner, med sadel och allt. Nu räkte det bara att jag sprang fram till honom så vaknade han och så var det inget mer med det, men det kunde ju gått mycket värre. Sen när jag red så orkade han inte lyfta på benen eller någonting, travade lite för att väcka honom men han fortsatte dra benen efter sig så gav upp. När jag sedan gjorde iordning honom så kom några andra hästar in och han spettsade öronen för att kolla på dem, men en minut senare så sov han igen och så gick det fram och tillbaka. 
 
Han får ju extra b-vitaminer nu när han fäller men igår åkte vi och köpte multivitamin också om det är något sånt han saknar. Hoppas verkligen att det hjälper.
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback