Dagens ridpass

Dagens ridpass blev inte riktigt som jag hade tänkt mig... jag gjorde i ordning Uffe och tog på mig stövlar och förberedde inför ett ordentligt pass. Sitter upp och skrittar fram ute men märker i en uppförsbacke att sadeln glider bakåt. När jag kommer tillbaka till paddocken så hoppar jag av och fixar till sadeln och hoppar sedan upp igen, men efter några varv så glider den igen och då besrämmer jag mig för att skippa sadeln helt och hållet. Sagt och gjort! Pappa kommer och hämtar sadeln och där sitter jag på Uffe i full dressyrmundering, barbacka...
 
Jaja, kände lite på honom i alla gångarter och han var super fin! Mjuk och följsam och jobbade på riktigt bra. Red inte så länge då det var väldigt länge sedan jag red barbacka samt att jag får hostataker hela tiden som jag tror att jag ska kvävas utav. 
 
Nu blir det till att köpa en förbygel till dressyrsadeln och testa igen. Hade inte ridit i den på snart en månad och han har en tendens att ändra sig i ryggen rätt snabbt och med tanke på hans höga manke så är det inte alls konstigt att han behöver en förbygel...
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback